Szervezeti struktúra

A Hivatal létszáma 24 fő, melyből

  • 1 fő jegyző
  • 1 fő aljegyző
  • 1 fő igazgatási ügyintéző
  • 2 fő műszaki ügyintéző
  • 2 fő adóügyi ügyintéző
  • 5 fő pénzügyi ügyintéző
  • 2 fő ügykezelő

A Hivatalt a jegyző képviseli.

A Hivatal szervezeti felépítése:

 

Feladat- és hatáskörök

A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre. Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője – így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.

Feladatkörök

Jegyző

  • vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
  • biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;
  • képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
  • tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
  • gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
  • gyakorolja a munkáltatói jogokat;
  • ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
  • elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
  • kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
  • támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
  • folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.

Aljegyző

  • helyettesíti a jegyzőt;
  • közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;
  • ellátja a hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatokat;
  • vezeti az igazgatási feladatok ellátását
  • kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Igazgatási ügyintéző

  • szociális ügyek intézése;
  • gyermekvédelmi ügyek intézése;
  • az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
  • közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • munkaügyek intézése;
  • kereskedelmi és ipari igazgatási ügyek intézése;
  • birtokvédelmi ügyek intézése;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Ügykezelők (2 fő)

  • iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
  • irattározási feladatok ellátása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • postázás;
  • gépelési feladatok ellátása;
  • beszerzések lebonyolítása;
  • képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
  • hirdetmények kifüggesztése;
  • értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
  • telefonközpont kezelése;
  • ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
  • ügyfélfogadási feladatok ellátása;

Műszaki ügyintéző (2 fő)

  • hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
  • környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
  • vadkárügyek intézése;
  • állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
  • termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
  • polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  • közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
  • közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
  • kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • pályázatok;
  • közbeszerzések;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Adóügyi ügyintézők (2 fő)

  • az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:
  • nyilvántartás;
  • bevallások feldolgozása;
  • adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
  • befizetések könyvelése;
  • értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;
  • ellenőrzés;
  • behajtás;
  • végrehajtás;
  • hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása
  • adó és értékbizonyítvány kiállítása;
  • jegyzőkönyv-vezetési feladatok.

A népesség nyilvántartási, valamint a központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátását az ezzel megbízott adóügyi ügyintéző végzi.

Az adóügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Pénzügyi ügyintézők (5 fő)

  • költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  • normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  • a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
  • könyvelési feladatok;
  • vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
  • áfa bevallások elkészítése;
  • nyilvántartások vezetése;
  • pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  • érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  • a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
  • feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;

A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 2 fő láthat el.

A feladatok részletezését, megosztását a munkakör leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.

Az önkormányzatok vonatkozásában jelentkező többlet feladatok, így különösen új adónem bevezetése, fokozott adóügyi ellenőrzések, kintlévőségek behajtása céljából a Hivatal létszáma ügyintézővel / ügyintézőkkel határozott időre bővíthető, amennyiben a többlet feladatok végrehajtását igénylő önkormányzat vagy önkormányzatok ennek költségét vállalják. A költségek vállalásáról, biztosításáról a Hivatal és az igénylő önkormányzat / önkormányzatok külön megállapodást kötnek.