Feladat- és hatáskörök
A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre. Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője – így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.
Feladatkörök
Jegyző
- vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
- biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;
- képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
- tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
- gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
- gyakorolja a munkáltatói jogokat;
- ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
- elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
- kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
- támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
- folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.
Aljegyző
- helyettesíti a jegyzőt;
- közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;
- vezeti a szociális- és gyermekvédelmi igazgatási, valamint az ügyiratkezelési, titkársági feladatok ellátását
- kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.
Szociális és gyermekvédelmi ügyintéző
- szociális ügyek intézése;
- gyermekvédelmi ügyek intézése;
- az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
- közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
- az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- munkaügyek intézése;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.
Ügykezelők
- iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
- irattározási feladatok ellátása;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- postázás;
- gépelési feladatok ellátása;
- beszerzések lebonyolítása;
- képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
- hirdetmények kifüggesztése;
- értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
- telefonközpont kezelése;
- ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
- ügyfélfogadási feladatok ellátása;
Igazgatási csoportvezető
- az igazgatási csoport vezetése;
- birtokvédelmi ügyek intézése;
- népesség- és lakcím-nyilvántartási ügyek intézése;
- a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása;
- a képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
- a jegyző és az aljegyző helyettesítése;
Kereskedelmi és hagyatéki ügyintéző
- kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
- ipari igazgatási ügyek intézése;
- hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
Műszaki ügyintéző
- hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
- környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
- vadkárügyek intézése;
- állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
- termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
- polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
- közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
- közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
- kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
- helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
- pályázatok;
- közbeszerzések;
- az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
- strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
Adóügyi ügyintéző
- az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:
- nyilvántartás;
- bevallások feldolgozása;
- adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
- befizetések könyvelése;
- értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;
- ellenőrzés;
- behajtás;
- végrehajtás;
- hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
- a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása
- adó és értékbizonyítvány kiállítása;
- jegyzőkönyv-vezetési feladatok.
Az adóügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.
Hatósági ügyintéző (1 fő + 1 fő a jegyző tartós távolléte idejére)
- népesség nyilvántartási feladatok ellátása;
- központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátása;
- közreműködés az adóigazgatási feladatok ellátásában;
- iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
- irattározási feladatok ellátása;
- jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
- képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
- hirdetmények kifüggesztése;
- értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
- telefonközpont kezelése;
- ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
- ügyfélfogadási feladatok ellátása;
Pénzügyi ügyintéző
- költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;
- a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
- normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
- a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
- a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
- könyvelési feladatok;
- vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
- áfa bevallások elkészítése;
- nyilvántartások vezetése;
- pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
- érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
- a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.
Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 4 fő láthat el.
A feladatok részletezését, megosztását a munkakör leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.
Az adóigazgatás területén jelentkező többlet feladatok, így különösen új adónem bevezetése, fokozott adóügyi ellenőrzések, kintlévőségek behajtása céljából a Hivatal létszáma adóügyi ügyintézővel / ügyintézőkkel határozott időre bővíthető, amennyiben a többlet feladatok végrehajtását igénylő önkormányzat vagy önkormányzatok ennek költségét vállalják. A költségek vállalásáról, biztosításáról a Hivatal és az igénylő önkormányzat / önkormányzatok külön megállapodást kötnek, melynek érvényességéhez szükséges a részt nem vevő önkormányzatok jóváhagyása.
A Hivatal székhelyén 18 fő dolgozik, 1 fő (ügykezelő) állandó munkahelye a balatonrendesi ügyfélfogadási hely, 5 fő (1 fő kereskedelmi ügyintéző, 1 fő műszaki ügyintéző, 2 fő adóügyi ügyintéző, 1 fő hatósági ügyintéző) állandó munkahelye a Révfülöpi Kirendeltség.
A Révfülöpi Kirendeltségen biztosított:
- a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás;
- a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek közül Révfülöp település vonatkozásában legalább az anyakönyvvezetői feladatok ellátása, az adó-, a kereskedelmi, a növény- és állatvédelmi-, a kommunális igazgatási és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
- a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás Révfülöp település vonatkozásában;
- a polgármester és a képviselő-testület működésének biztosításával, feladatainak ellátásával, az általuk meghatározott feladatok végrehajtásával kapcsolatos ügyintézés Révfülöp település vonatkozásában, amennyiben ezt a kirendeltségen célszerűbben el lehet látni;
- az e feladatokkal kapcsolatos ügyiratkezelés.
Az ügyek megindításának, illetve az ügyek intézésének lehetősége nem vonatkozik azon eljárásokra, melyekhez a közös önkormányzati hivatal olyan központi rendszert használ, melynek elérhetősége a kirendeltségen nem biztosítható.
Szerv vezetője
Kővágóörsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
Dr. Szabó Tímea címzetes főjegyző
Telefon: 06-87/464-017
E-mail:
Fax: 06-87/563-013
A jegyző ügyfélfogadási ideje: hétfő 9:00 – 11:00
helye: a Hivatal székhelye,
kivéve páros heteken: a Révfülöpi Kirendeltség
Felügyeleti szerv
Veszprém Megyei Kormányhivatal
8200 Veszprém Megyeház tér 1.
Telefon: 06/88/579-300
Fax: 06/88/579-349
E-mail:
Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/veszprem
Tevékenységek
A Hivatal alaptevékenysége: Ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat Balatonhenye, Balatonrendes, Kékkút, Kővágóörs, Köveskál, Mindszentkálla, Révfülöp, Salföld és Szentbékkálla települések vonatkozásában.
Az alaptevékenység szakágazat kódja:
841105 helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége.
Kormányzati funkciók
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem lát el.
A Hivatal alaptevékenységét elsősorban a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az alapító önkormányzatok Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletei, igazgatási tevékenységeinek körét az ágazati jogszabályok, igazgatási tevékenységének eljárási szabályait a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény, gazdálkodását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szabályozza.
Nincs olyan gazdálkodó szervezet, mely fölött a Hivatal tulajdonosi, alapítói jogokat gyakorolna.
A Hivatalhoz rendelt más költségvetési szervek:
- Káli-medence Idősek Otthona Mindszentkálla;
- Kővágóörsi Napköziotthonos Óvoda;
- Közös Fenntartású Napközi Otthonos Óvoda (Köveskál);
- Révfülöp és Térsége Napközi Otthonos Óvoda.