Hivatal feladatkörei

Feladat- és hatáskörök

A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre.

Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője – így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.

Feladatkörök

Jegyző

  • vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
  • biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;
  • képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
  • tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
  • gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
  • gyakorolja a munkáltatói jogokat;
  • ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
  • elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
  • kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
  • támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
  • folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.

Aljegyző

  • helyettesíti a jegyzőt;
  • közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;
  • ellátja a hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatokat;
  • vezeti az igazgatási feladatok ellátását
  • kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Igazgatási ügyintéző

  • szociális ügyek intézése;
  • gyermekvédelmi ügyek intézése;
  • az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
  • közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
    munkaügyek intézése;
  • kereskedelmi és ipari igazgatási ügyek intézése;
  • birtokvédelmi ügyek intézése;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Ügykezelők (2 fő)

  • iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
  • irattározási feladatok ellátása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • postázás;
  • gépelési feladatok ellátása;
  • beszerzések lebonyolítása;
  • képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
  • hirdetmények kifüggesztése;
  • értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
  • telefonközpont kezelése;
  • ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
  • ügyfélfogadási feladatok ellátása;

Műszaki ügyintéző (2 fő)

  • hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
  • környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
  • vadkárügyek intézése;
  • állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
  • termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
  • polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  • közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
  • közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
  • kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • pályázatok;
  • közbeszerzések;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
    strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Adóügyi ügyintézők (2 fő)

  • az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:
    • nyilvántartás;
    • bevallások feldolgozása;
    • adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
    • befizetések könyvelése;
    • értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;
    • ellenőrzés;
    • behajtás;
    • végrehajtás;
    • hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
    • a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása adó és értékbizonyítvány kiállítása;
    • jegyzőkönyv-vezetési feladatok.

A népesség nyilvántartási, valamint a központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátását az ezzel megbízott adóügyi ügyintéző végzi.

Az adóügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Pénzügyi ügyintézők (5 fő)

  • költségvetési koncepció, költségvetési rendelt tervezet elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  • normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  • a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
  • könyvelési feladatok;
  • vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
  • áfa bevallások elkészítése;
  • nyilvántartások vezetése;
  • pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  • érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  • a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
  • feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;

A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 2 fő láthat el.

A feladatok részletezését, megosztását a munkakör leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.

Az önkormányzatok vonatkozásában jelentkező többlet feladatok, így különösen új adónem bevezetése, fokozott adóügyi ellenőrzések, kintlévőségek behajtása céljából a Hivatal létszáma ügyintézővel / ügyintézőkkel határozott időre bővíthető, amennyiben a többlet feladatok végrehajtását igénylő önkormányzat vagy önkormányzatok ennek költségét vállalják. A költségek vállalásáról, biztosításáról a Hivatal és az igénylő önkormányzat / önkormányzatok külön megállapodást kötnek.

Szerv vezetője

Kővágóörsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője

Dr. Szabó Tímea címzetes főjegyző
Telefon: 06-87/464-017
E-mail:
Fax: 06-87/563-013

A jegyző ügyfélfogadási ideje: hétfő 9:00 – 11:00
helye: a Hivatal székhelye

Felügyeleti szerv

Veszprém Vármegyei Kormányhivatal
8200 Veszprém Megyeház tér 1.
Telefon: 06/88/579-300
Fax: 06/88/579-349
E-mail:
Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/veszprem

Tevékenység

A Hivatal jogszabályban meghatározott közfeladata: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 84.§(1) bekezdése alapján az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása. Közreműködés az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.

A Hivatal alaptevékenysége: A közös hivatal ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat. Ellátja az önkormányzatok működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat, továbbá azokat a hatósági feladatokat, melyeket jogszabályok az illetékességi és működési körébe utalnak, Balatonhenye, Kékkút, Kővágóörs, Köveskál, Mindszentkálla, Salföld és Szentbékkálla települések vonatkozásában.

Az alaptevékenység szakágazat kódja: 841105 helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége.

Kormányzati funkciók

  • 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
  • 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
  • 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
  • 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
  • 013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem lát el.

A Hivatal alaptevékenységét elsősorban a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az alapító önkormányzatok Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletei, igazgatási tevékenységeinek körét az ágazati jogszabályok, igazgatási tevékenységének eljárási szabályait az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, gazdálkodását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szabályozza.

Nincs olyan gazdálkodó szervezet, mely fölött a Hivatal tulajdonosi, alapítói jogokat gyakorolna.

A Hivatalhoz rendelt más költségvetési szervek:

  • Káli-medence Idősek Otthona Mindszentkálla;
  • Kővágóörsi Napköziotthonos Óvoda;
  • Közös Fenntartású Napközi Otthonos Óvoda (Köveskál);