Adategyeztetés önkormányzati adóügyekben (ASP ADO EGY)
Az űrlap beküldésével lehetőség van a nyilvántartásban szereplő
- adózó adatainak illetve
- az adózó törvényes képviselője, meghatalmazottja adatainak egyeztetésére.
1. Előlap
Az ügyindítás előtt be kell jelentkezni ügyfélkapun keresztül a rendszerbe ebben az esetben az Űrlap automatikusan feltölti a beküldő azonosító adatait.
Az ügyindításkor az ELJÁRÁS MÓDJA mezőben ki kellett választani, hogy saját nevében, vagy meghatalmazottként/képviselőként kívánja benyújtani a nyomtatványt. Az Előlap alján a Meghatalmazott? kérdésre az előzőekben megadottakkal egyezően kell válaszolni. az Előzmény információ kérdésre a korábbi irat iktatószámát (ha volt), illetve egyéb adatokat adhat meg.
Az „Előlap” kitöltését követően a felső menüsor „Fejezetek” pontjára kattintva a „Következő fejezet” menüpontot kell választani.
2. Főlap
A főlapon kell jelölni hogy mely adatokat kívánja egyeztetni.
a) adózó adatainak egyeztetése:
- Adózó adatai: Az adózó személyes, illetve cég, vagy szervezet adatait kell értelemszerűen megadni.
b) képviselő adatainak egyeztetése:
- Adózó személyses, illetve cég, vagy szervezet adatait kell értelemszerűen megadni.
- Képviselői adatok: A képviselet jogcímét kell megadni.
- Képviselet típusa: A képviselet típusát, a képviselet kezdetét-végét és a meghatalmazás tárgyát jogkörét kell megadni. A jogkör lehet teljes, illetve megjelölt cselekményre vonatkozó. Itt kell megjelölni a felsoroltak közül, hogy melyek azok a cselekmények melyekre a képviselet vonatkozik.
A nyomtatványt papír alapon az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett adózók nyújthatják be:
- természetes személy
- lakásszövetkezet, adószmmal nem rendelkező egyesület és alapítvány
- egyéni vállakozói nyilvántartásban nem szereplő, de az SZJA törvény alapján egyéni vállalkozónak minősülő személy (közjegyző, egyéni ügyvéd, szabadalmi ügyvivő, önálló bírósági végrehajtó, szolgáltató állatorvos).
Papír alapú benyújtás esetén a nyomtatvány aláírás nélkül érvénytelen.