Hivatal feladatkörei

Feladat- és hatáskörök

A jogszabályokban meghatározott hatáskörök címzettje általában a jegyző. A jegyző hatásköreit a kiadmányozási jog kivételével nem ruházhatja át az ügyintézőkre. Abban az esetben, amikor a jogszabályban meghatározott hatáskör címzettje a Hivatal ügyintézője – így különösen anyakönyvi igazgatás -, akkor a hatáskört az adott köztisztviselő gyakorolja.

Feladatkörök

Jegyző

  • vezeti a Hivatalt, felelős a Hivatal működéséért és gazdálkodásáért;
  • biztosítja a Hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, a képviselő-testületek által megszabott költségvetési keretek között;
  • képviseli a Hivatalt külső szervek előtt;
  • tervezi, szervezi, irányítja és ellenőrzi a Hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét;
  • gyakorolja a jogszabályban meghatározott hatásköreti;
  • gyakorolja a munkáltatói jogokat;
  • ellátja a Hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a részére előírt feladatokat;
  • elkészíti a Hivatal SZMSZ-ét és más, kötelezően előírt szabályzatait, rendelkezéseit;
  • kapcsolatot tart a helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, hivatalokkal;
  • támogatja a Hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét;
  • folyamatosan értékeli a Hivatal és a Hivatal dolgozóinak tevékenységét, munkáját.

Aljegyző

  • helyettesíti a jegyzőt;
  • közreműködik a testületi, bizottsági, társulási tanácsi ülések előkészítésében, a testületi anyagok kezelésében, az üléseken hozott döntések végrehajtásában;
  • vezeti a szociális- és gyermekvédelmi igazgatási, valamint az ügyiratkezelési, titkársági feladatok ellátását
  • kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Szociális és gyermekvédelmi ügyintéző

  • szociális ügyek intézése;
  • gyermekvédelmi ügyek intézése;
  • az önkormányzatok által a kötelező szociális ellátásokon kívül önkormányzati rendeletben a lakosság részére biztosított ellátásokkal kapcsolatos ügyek intézése;
  • közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • munkaügyek intézése;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Ügykezelők (3 fő)

  • iktatási, iratkezelési feladatok ellátása;
  • irattározási feladatok ellátása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • postázás;
  • gépelési feladatok ellátása;
  • beszerzések lebonyolítása;
  • képviselő-testületi, bizottsági anyagok tárolása, kezelése;
  • hirdetmények kifüggesztése;
  • értekezletek, tanácskozások, tárgyalások, testületi ülések előkészítése;
  • telefonközpont kezelése;
  • ügyfelek fogadása, útbaigazítása;
  • ügyfélfogadási feladatok ellátása.

Igazgatási csoportvezető

  • az igazgatási csoport vezetése;
  • birtokvédelmi ügyek intézése;
  • népesség- és lakcím-nyilvántartási ügyek intézése;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása;
  • a képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
  • a jegyző és az aljegyző helyettesítése;
  • a kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Kereskedelmi ügyintéző (a)

  • kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
  • ipari igazgatási ügyek intézése;
  • adó- és értékbizonyítványok kiállítása;
  • jegyzőkönyvvezetői feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Kereskedelmi ügyintéző (b)

  • kereskedelmi igazgatási ügyek intézése;
  • ipari igazgatási ügyek intézése;
  • adó- és értékbizonyítványok kiállítása;
  • hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Műszaki ügyintéző (a)

  • hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
  • környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
  • vadkárügyek intézése;
  • állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
  • termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
  • polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  • közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
  • közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
  • kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Műszaki ügyintéző (b)

  • hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
  • környezet-, és természetvédelmi ügyek intézése;
  • vadkárügyek intézése;
  • állatvédelmi, állategészségügyi ügyek intézése;
  • termőfölddel, növényvédelemmel kapcsolatos ügyek intézése;
  • polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  • közlekedéssel kapcsolatos ügyek ellátása;
  • közterület-használattal kapcsolatos ügyek intézése;
  • kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • helyi településrendezési eszközökkel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • pályázatok;
  • közbeszerzések;
  • az önkormányzatok intézményeivel kapcsolatos ügyek intézése, a pénzügyi, gazdasági ügyek kivételével;
  • strand üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a munkakörébe tartozó feladatokkal összefüggésben az adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Adóügyi ügyintézők (3 fő)

  • az adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása, így különösen:
  • nyilvántartás;
  • bevallások feldolgozása;
  • adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
  • befizetések könyvelése;
  • értesítők kiküldése; felhívások kibocsátása;
  • ellenőrzés;
  • behajtás;
  • végrehajtás;
  • hagyatéki eljárással kapcsolatos feladatok ellátása;
  • a feladatkörüket érintő adatszolgáltatási feladatok ellátása.

Az adóügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Pénzügyi ügyintézők (6 fő)

  • költségvetési koncepció, költségvetési rendelet tervezet elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  • normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  • a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  • a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése, a házi pénztár kezelése;
  • könyvelési feladatok;
  • vagyongazdálkodási, leltározási, selejtezési feladatok ellátása;
  • áfa bevallások elkészítése;
  • nyilvántartások vezetése;
  • pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  • érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  • a központi illetményszámfejtő rendszerben a kifizetések számfejtése és a jelentések elkészítése;
  • feladatköréhez tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása.

A pénzügyi ügyintézők feladatainak megosztását a mindenkori munkaköri leírások tartalmazzák.

Anyakönyvvezetői feladatokat a szakvizsgával rendelkező 6 fő láthat el.

A feladatok részletezését, megosztását a munkaköri leírások tartalmazzák. A munkaköri leírások elkészítéséért, aktualizálásáért a jegyző a felelős.

A Hivatal székhelyén 16 fő dolgozik, a Révfülöpi Kirendeltségen 4 fő (kereskedelmi ügyintéző, műszaki ügyintéző, 1 fő adóügyi ügyintéző, 1 fő ügykezelő)

A Révfülöpi Kirendeltségen biztosított:

a) a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás;
b) a jegyzői hatáskörbe tartozó igazgatási ügyek közül Révfülöp település vonatkozásában legalább az anyakönyvvezetői feladatok ellátása, az adó-, a kereskedelmi, a növény- és állatvédelmi-, a kommunális igazgatási és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ügyek intézése;
c) a polgármester és a képviselő-testület hatáskörébe tartozó igazgatási ügyek megindításának, a kérelmek benyújtásának lehetősége, az ezen ügyekről való tájékoztatás Révfülöp település vonatkozásában;
d) a polgármester és a képviselő-testület működésének biztosításával, feladatainak ellátásával, az általuk meghatározott feladatok végrehajtásával kapcsolatos ügyintézés Révfülöp település vonatkozásában, amennyiben ezt a kirendeltségen célszerűbben el lehet látni;
e) az e feladatokkal kapcsolatos ügyiratkezelés.

Az ügyek megindításának, illetve az ügyek intézésének lehetősége nem vonatkozik azon eljárásokra, melyekhez a közös önkormányzati hivatal olyan központi rendszert használ, melynek elérhetősége a kirendeltségen nem biztosítható.

Szerv vezetője

Kővágóörsi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
Dr. Szabó Tímea jegyző
Telefon: 06/87/464-017
E-mail: jegyzo@kovagoors.hu
Fax: 06-87/563-013

A jegyző ügyfélfogadási ideje: hétfő 9:00 – 11:00
helye: a Hivatal székhelye,
kivéve páros heteken: a Révfülöpi Kirendeltség

Felügyeleti szerv

Veszprém Megyei Kormányhivatal
8200 Veszprém Megyeház tér 1.
Telefon: 06/88/579-300
Fax: 06/88/579-349
E-mail: hivatal@vemkh.gov.hu
Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/veszprem

Tevékenységek

A Hivatal alaptevékenysége: Ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat Balatonhenye, Balatonrendes, Kékkút, Kővágóörs, Köveskál, Mindszentkálla, Révfülöp, Salföld és Szentbékkálla települések vonatkozásában.

Az alaptevékenység szakágazat kódja:
841105 helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége.

Kormányzati funkciók

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

A Hivatal vállalkozási tevékenységet nem lát el.

A Hivatal alaptevékenységét elsősorban a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az alapító önkormányzatok Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletei, igazgatási tevékenységeinek körét az ágazati jogszabályok, igazgatási tevékenységének eljárási szabályait a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény, gazdálkodását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szabályozza.

Nincs olyan gazdálkodó szervezet, mely fölött a Hivatal tulajdonosi, alapítói jogokat gyakorolna.

A Hivatalhoz rendelt más költségvetési szervek:

  • Káli-medence Idősek Otthona Mindszentkálla;
  • Kővágóörsi Napköziotthonos Óvoda;
  • Közös Fenntartású Napközi Otthonos Óvoda (Köveskál);
  • Révfülöp és Térsége Napközi Otthonos Óvoda.

Hivatal feladatkörei